آیا خروپف با جراحی بینی برطرف میشود

فهرست مطالب

آیا خروپف با جراحی بینی برطرف میشود ؟

آیا خروپف با جراحی بینی در شیراز برطرف میشود : خروپف ، یک صدای زخمت و خشن بوده که در اثر سایش جریان هوا با بافت های نرم گلو در طول تنفس ایجاد می شود ؛ تقریبا می توان گفت تمامی افراد خروپف می کنند ، اما این موضوع در برخی از آنان تبدیل به یک مشکل مزمن می شود.

در بعضی از مواقع ، خروپف می تواند نشانه یک بیماری جدی باشد ، بنابراین نباید آن را شوخی گرفت.

علت خروپف

آیا خروپف شبانه با جراحی بینی برطرف میشودبروز خروپف ، دلایل مختلفی دارد که عبارت است از : آناتومی دهان و سینوس ها ، انحراف بینی ، پولیپ بینی ، آلرژی ، اضافه وزن و از این قبیل موارد.

درمان خروپف

به منظور درمان خروپف های خفیف و کوتاه مدت ، تنها نیاز به تغییر سبک زندگی می باشد ؛ برای نمونه :

  • کاهش وزن
  • عدم مصرف نوشیدنی های حاوی الکل
  • خواب کافی
  • و غیره

در برخی از مواقع نیز بهترین جراح بینی در شیراز با اصلاح موقعیت فک ، زبان و کام راه را برای عبور جریان هوا باز کرده و بدین ترتیب خروپف ، درمان می شود.

درمان خروپف با جراحی بینی

در مواقعی که فرد دچار خروپف های شدید که در اثر اختلال دائمی در جریان هوا رخ داده ، شود ؛ برای مثال خروپف فرد ناشی از انحراف بینی یا پولیپ بینی باشد ، می توان با انجام جراحی سپتوپلاستی و پولیپ بینی آن را برطرف کرد.

  • سپتوپلاستی

سپتوپلاستی یا جراحی انحراف بینی ، به منظور رفع انحراف تیغه میانی بینی انجام شده و پس از آن دو مجرای چپ و راست بینی متقارن می شود.

  • جراحی پولیپ بینی

پولیپ بینی ، یک توده نرم و غیرسرطانی است که در مسیرهای بینی و سینوس ها قرار می گیرد و منجر به بروز مشکلات تنفسی ، عفونت های مکرر ، از دست دادن حس بویایی و غیره می شود.

در صورتی که پولیپ بینی ، با استفاده از دارو درمان نشود ؛ انجام جراحی درمانی بینی الزام می یابد.

آخرین مقالات پزشکی
اشتراک گذاری
دکتر سلمان شاکری - dr-shakeri.com
دکتر سلمان شاکری

دکتر سلمان شاکری متخصص و جراح فک و صورت ، دارای بورد تخصصی جراحی پلاستیک بینی و صورت ، با استفاده از پیشرفته ترین و بروز ترین تکنیک های جراحی بینی و انجام بیش از 8000  جراحی موفق سبب کسب رضایت مراجعین و افزایش عمل های زیبایی با عملکردی فوق العاده شده است.

نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا