جراحی بینی گوشتی در شیراز با دکتر شاکری

فهرست مطالب

جراحان بینی برای اینکه افراد متقاضی از جراحی زیبایی بینی نتایج ایده آلی را به دست آورند ؛ با توجه به ویژگی های بینی ، آن را به بینی گوشتی و بینی استخوانی تقسیم کرده اند. در این مقاله از دکتر سلمان شاکری ، بهترین جراح فک و صورت شیراز ، قصد داریم به بررسی بینی های گوشتی و بهترین روش جراحی بینی گوشتی در شیراز بپردازیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

جراحی بینی گوشتی در شیراز - دکتر سلمان شاکری

آشنایی بیشتر با ویژگی های بینی گوشتی

به بینی که دارای پوست ضخیم و اسکلت ضعیف باشد و در اطراف سوراخ های بینی غدد چربی زیادی داشته باشد و نوک بینی در آن گرد باشد ؛ بینی گوشتی گفته می شود. افرادی که دارای این نوع بینی هستند ، بهتر است برای انجام جراحی بینی گوشتی در شیراز به بهترین جراح بینی گوشتی در شیراز مراجعه کنند. برای انتخاب بهترین دکتر عمل بینی شیراز ، می توانید به مقاله  بهترین جراح رینوپلاستی در شیراز مراجعه کنید تا به درستی بتوانید پزشک بینی مورد نظر خود را انتخاب کنید و از نتیجه جراحی زیبایی بینی نتیجه ایده آلی را به دست آورید.

عمل بینی گوشتی در شیراز با دکتر سلمان شاکری

جراح بینی خوب در شیراز برای انجام جراحی زیبایی بینی گوشتی با توجه به مهارت خود یکی از روش های جراحی بینی باز یا بسته را انتخاب می کند و تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال می نماید.

  • در جراحی بینی به روش باز ، دکتر بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را اعمال می نماید.
  • اما در جراحی بینی به روش بسته ، هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود.

تصاویر نمونه کار عمل بینی گوشتی دکتر شاکری در شیراز 

جراحی بینی گوشتی در شیراز - دکتر سلمان شاکری

نتیجه نهایی عمل بینی گوشتی در شیراز

جراحی بینی گوشتی در شیراز به طور کلی دارای سه نتیجه فانتزی ، نیمه فانتزی و طبیعی است که با توجه به ویژگی های ساختاری بینی گوشتی اعم از پوست ضخیم و اسکلت ضعیف می باشد.

ورم ناشی از جراحی بینی گوشتی چگونه خواهد بود؟

بروز ورم بعد از عمل بینی گوشتی امری کاملاً طبیعی بوده و تمامی افرادی که این جراحی زیبایی را انجام داده اند ، با این عارضه مواجه شده اند. هرچند میزان ورم در همه افراد یکسان نیست و به عواملی ؛ همچون ویژگی های بدن آن ها ، شدت و میزان ایراد در بینی و غیره بستگی دارد ولی به طور کلی می توان گفت که ورم در بینی های گوشتی به دلیل ساختار ضعیف و پوست ضخیمی که دارند ، بیشتر از بینی های استخوانی است.

روش های کاهش ورم ناشی از جراحی بینی ، توصیه های دکتر شاکری

ورم بینی بعد از جراحی بینی گوشتی در شیراز به مرور زمان کاهش می یابد و بعد از گذشت حدود 1 تا 2 سال به طور کامل برطرف می شود ؛ ولی با رعایت برخی موارد می توان در روند فروکش نمودن تورم ، سرعت ایجاد کرد که در ادامه ، برخی از آن ها را توضیح خواهیم داد. تغذیه ؛ نقش زیادی در تشدید یا کاهش ورم بینی دارد ، به طوری که :

  • خوردن مواد غذایی سفت به دلیل اینکه برای هضم نیازمند جویدن زیاد هستند ، موجب شدت یافتن ورم بینی می شود ، به همین دلیل افراد باید برای مدتی از غذاهای آبکی و نرم استفاده کرده و از خوردن ته دیگ و میوه های سفتی همچون هویج خودداری نمایند.
  • ماده سدیم باعث تشدید ورم بینی می شود ؛ بنابراین ، افراد باید حتی الامکان از مصرف غذاهایی که در پخت آن ها نمک و همچنین ادویه زیادی به کار رفته است اجتناب نمایند.
  • برخی از افراد و پزشکان بر این باورند که مصرف آب کرفس و آب آناناس تازه در کاهش ورم بینی موثر است ، بهتر است که مصرف آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

عمل بینی نیمه فانتزی گوشتی در شیراز تحت نظر دکتر شاکری

عوارض جراحی زیبایی بینی گوشتی

در صورتی که جراحی زیبایی بینی توسط دکتر بینی بی تجربه و بدون مهارت انجام گیرد ، احتمال بروز مشکلات بسیاری ؛ همچون مشکلات تنفسی ، عدم رضایت از فرم ظاهری بینی ، سوراخ شدن تیغه میانی بینی ، غیر قرینه بودن حفره های بینی ، بی حسی ، عفونت ، درد شدید و غیره در بیماران وجود دارد ؛ اما در صورتی که بهترین جراح بینی شیراز ، مورد نظر بیمار به اندازه کافی در این زمینه تجربه و مهارت داشته باشد ، نه تنها هیچ گونه عوارضی پس از عمل زیبایی بینی بیماران را تهدید نمی کند ؛ بلکه آن ها از نتیجه جراحی زیبایی بینی نیز رضایت کامل خواهند داشت.

بهترین سن جراحی بینی گوشتی در شیراز

طبق مطالعات صورت گرفته ، بهترین سن جهت انجام جراحی بینی گوشتی در شیراز  ، پس از اتمام سن بلوغ می باشد ؛ اتمام سن بلوغ در دختران ، پایان سن 16 سالگی و در پسران ، پایان سن 18 سالگی می باشد ؛ بنابراین افراد پس از گذشت این سن می توانند جهت انجام جراحی زیبایی بینی اقدام کنند. بسیاری از افراد خواستار اطلاع از علت انجام جراحی زیبایی بینی ، پس از این سن می باشند ؛ که در ذیل به آن اشاره شده است :

  • بینی از بدو تولد رشد خود را آغاز کرده و رشد آن تا پایان سن بلوغ ادامه دارد و تا زمانی که رشد بینی کامل نشده و اتمام نیافته است ، امکان انجام عمل زیبایی بینی وجود ندارد.
  • علت دیگر در رابطه با انجام جراحی زیبایی بینی پس از اتمام سن بلوغ ، بدین دلیل می باشد ، که برخی از غضروف های بینی تا پایان سن بلوغ وظیفه رشد برخی از اعضا صورت را به عهده دارند ، بنابراین انجام عمل زیبایی بینی قبل از این سن ، سبب بروز تداخل در رشد اعضا صورت می شود.

عکس عمل بینی گوشتی با دکتر سلمان شاکری

جراحی بینی گوشتی در شیراز - دکتر سلمان شاکری

ورزش بعد از جراحی بینی گوشتی

افراد باید بعد از جراحی بینی گوشتی در شیراز ، به مدت 1 هفته به استراحت مطلق پرداخته و از یک شخص همراه برای انجام کارهای روزمره خود کمک بگیرند. به دلیل تاثیری که پایین انداختن سر به سمت پایین و انجام فعالیت های سنگین در تشدید ورم بینی دارد ؛ بهتر است به مدت 1 هفته سر خود را به پایین نینداخته و انجام ورزش های سنگین را به 6 ماه بعد از عمل بینی گوشتی در شیراز موکول نمایید.

رابطه زناشویی بعد از رینوپلاستی گوشتی

هیجان موجب زیاد شدن گردش خون در سر و صورت افراد شده و همین امر موجب شدت یافتن ورم بینی می شود از آنجایی که برقراری رابطه زناشویی با هیجان همراه است لذا بهتر است به مدت 2 هفته از برقراری آن بپرهیزید.

برگشت پذیری بینی های گوشتی

بسیاری از افرادی که دارای بینی های گوشتی می باشند ، در رابطه با برگشت پذیری بینی های گوشتی اظهار نگرانی می کنند ، در این باره باید ذکر شود که در گذشته به علت استفاده از تکنیک های غیر استاندارد احتمال بازگشت فرم ظاهری بینی های گوشتی به شکل اولیه خود وجود داشت ، اما در حال حاضر جراحان بینی برای انجام جراحی بینی گوشتی در شیراز ، از تکنیک های نوین و استاندارد استفاده می کنند که احتمال بازگشت پذیری بینی های گوشتی را بسیار کاهش داده و به حداقل رسانده است.

رینوپلاستی بینی گوشتی با دکتر شاکری در شیراز

جراحی بینی گوشتی در شیراز - دکتر سلمان شاکری

جراحی بینی گوشتی در شیراز با لیزر

امروزه تبلیغات گسترده ای در خصوص کوچک کردن بینی گوشتی با لیزر می شود که باید بگوییم هنوز علم در حوزه لیزر آن قدر پیشرفت نکرده است که بتوان با لیزر تغییراتی را در اسکلت بینی ایجاد کرد ، بهتر است بدانید که لیزر تنها باعث صاف و شفاف شدن پوست بینی می شود.

هزینه عمل بینی گوشتی در شیراز چقدر می باشد ؟

هزینه عمل جراحی بینی گوشتی در شیراز با توجه به فاکتورهای بسیار متغیر می باشد. به این نکته توجه کنید که صرفا به خاطر هزینه کمتر به هر جراح بینی مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید. برای مشاهده نمونه کارهای دکتر سلمان شاکری ، جراح بینی شیراز می توانید به صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه کنید و در صورت داشتن سوال از طریق وب سایت یا صفحه ایسنتاگرام سوالات خود را بپرسید.

 🔆قبل و بعد جراحی بینی گوشتی و متناسب با صورت زیبا جو با دکتر سلمان شاکری

تقویت غضروف در جراحی بینی گوشتی در شیراز

یکی از مشخصه های اصلی بینی های گوشتی دارا بودن غضروف های ضعیف است. معمولا افرادی که بینی های گوشتی دارند از ظاهر گوشت آلود و پهنای بینی خود رضایت ندارند. از طرفی این شایعه وجود دارد که بینی های گوشتی بعد از جراحی مجدد به فرم اولیه خود باز می گردند. در حالی که در روش جدید جراحی بینی گوشتی در شیراز با دکتر شاکری ، با تقویت غضروف های بینی می توان فرم و ظاهر مطلوبی در بینی ایجاد نمود و بدین ترتیب از بازگشت بینی به فرم اولیه جلوگیری کرد.

ممکن است این تصور وجود داشته باشید که برای عمل بینی گوشتی باید از حجم غضروف های بینی کاسته شود تا بینی کوچک شده و فرم دلخواهی پیدا کند در حالی که برداشتن زیاد غضروف های بینی عوارض زیادی را در این فرم از بینی ها ایجاد می کند به همین دلیل محدودیت هایی در کوچک کردن بینی های گوشتی وجود دارد و تا زمانی که نوک بینی با غضروف تقویت نشود ، به مرور با گذشت زمان نوک بینی دچار افتادگی خواهد شد.

برای تقویت غضروف بینی های گوشتی می توان از غضروف هایی که در استخوان بینی خود فرد وجود دارد استفاده نمود. در مواردی که بیمار غضروف کافی نداشته باشد ، می توان از ناحیه پشت گوش و یا دنده خود فرد این غضروف را تامین کرد. همچنین در برخی شرایط ممکن است پزشک از غضروف های مصنوعی برای تقویت نوک بینی کمک بگیرد. البته استفاده از غضروف های مصنوعی پیشنهاد داده نمی شود ؛ چرا که احتمال پس زدن توسط بدن و یا بروز عفونت وجود دارد به همین علت بهترین غضروف برای پیوند و تقویت بینی ، غضروف های بدن خود فرد می باشد.

عمل زیبایی بینی گوشتی در شیراز

جراحی بینی گوشتی در شیراز - دکتر سلمان شاکری

زخم ها و برش های در رینوپلاستی بینی گوشتی

در پروسه جراحی بینی در شیراز با دکتر سلمان شاکری ، برش هایی در پوست بینی نیز ممکن است ایجاد شوند. از آنجایی که بینی های گوشتی پوست ضخیمی دارند ، لازم است با باقی ماندن جای زخم و اسکار بعد از جراحی نیز مقابله کنند. از همین رو لازم است نکات مراقبتی را به دقت رعایت کرده و با مشورت پزشک از کرم های ترمیم کننده استفاده کنند تا جای بخیه های آن ها باقی نماند.

🔆 نمونه کار فوق العاده جراحی بینی گوشتی با دکتر شاکری

تاثیر تغذیه بر نتیجه جراحی بینی گوشتی در شیراز

اگر بینی گوشتالودی دارید باید بدانید که عوامل بسیار زیادی بر نتیجه آن موثر واقع می شوند که یکی از آن ها تغذیه پس از عمل است. از آن جایی که در بینی های گوشتی الزامیست بافت ها بیشتر از سایر بینی ها مورد تغییرات قرار بگیرند تا ایرادات آن مرتفع شود، زیاد بودن ورم بینی و التهاب در آن دور از انتظار نیست. اغلب افراد کبودی و خونمردگی زیادی در ناحیه بینی، گونه و زیر چشم های خود مشاهده می کنند. برای رفع تمام این عوارض، راهکارهای متنوعی وجود دارد اما با پیش گرفتن تغذیه مناسب نیز می توانید روند آن را کاهشی کنید. در ادامه توضیحی مختصر در این رابطه ارائه می دهیم:

  1. مصرف نمک را کاهش دهید. بنابراین خوردن کنسروها، فست فود، اسنک ها را برای مدتی یک ماهه کنار بگذارید.
  2. درصد زیادی از بدن ما توسط آب تشکیل شده است و بنابراین آب نوشیدن به بافت های آسیب دیده پس از عمل بینی گوشتی در شیراز کمک می کند با سرعت بیشتری ترمیم و بازیابی شوند. به همین علت با آب ساده، چای با دمای مناسب، آب میوه و غیره پوستتان را آبرسانی کنید. به خاطر داشته باشید که مشروبات حاوی الکل نقش مخربی بر پوست داشته و سبب تورم افزایشی می شوند.
  3. التهابات درونی بینی منجر به ورم می شوند. تحقیقات نشان داده است که آناناس خاصیت ضد التهابی دارد. بنابراین برای بهبودی سریعتر از مصرف این میوه غافل نشوید. البته به این نکته توجه داشته باشید که آب آناناس بر میوه آن ارجحیت دارد چرا که جزو میوه های سخت بوده و جویدن آن نه تنها مفید نیست بلکه احتمال التهاب را به علت حرکات زیاد فک، بیشتر می کند.
  4. غذاهای آلرژی زا مانند ادویه جات تند را از منو غذاهای خود حذف کنید.

تیپ پلاستی در جراحی بینی گوشتی با دکتر شاکری

همانطور که می توانید از اسم آن متوجه شوید این نوع از بینی نوک بزرگ و گوشتی دارد. همچنین نوک بینی با حجم زیاد حالت های مختلف خود را دارد که در آن می تواند افتاده ، نوک بالا و قلابی باشد. برخی از این نوک بینی های بسیار بزرگ می توانند عرض بسیار زیادی داشته باشند که نسبت به پل بینی شدیدا عریض تر است. در نتیجه این مشکل در بینی باعث متناسب و زیبا نبودن بینی با صورت شما می شود و برای حل این مشکل نیاز دارید که جراحی بینی گوشتی در شیراز در نوک بینی انجام دهید تا به یک ظاهر زیبا و ایده آل برسید. به این نوع بینی نوک پیازی نیز گفته می شود.

چه چیزی باعث ایجاد نوک پیازی در بینی می شود؟

به طور کلی این مشکل در افراد مادرزادی می باشد. از سوی دیگر برخی شرایط هستند که می توانند به این ظاهر تبدیل شوند. برخی از این موارد عبارتند از :

غضروف جانبی بیش از حد بزرگ : در این حالت بینی شما یک غضروف جانبی پایینی بزرگ دارد که باعث می شود نوک بینی شما نیاز به جراحی بینی گوشتی در شیراز در نوک پیدا کند.

غضروف بینی برجسته : به طور معمول غضروف جانبی باید کاملا تخت یا به مقدار کمی برجسته باشد. بنابراین ممکن است نوک پیازی بودن بینی به دلیل داشتن یک غضروف بیش از حد برجسته باشد.

محل قرار گیری غضروف : در صورتی که غضروف شما بیش از حد معمول عمودی باشد باعث می شود تا نوک بینی شما بزرگ تر و گرد تر به نظر برسد و نیاز شود تیپ پلاستی در جراحی بینی گوشتی در شیراز خود انجام دهید.

پوشش بافت : در برخی موارد نیز جمع شدن مقدار زیادی از بافت نرم در نوک بینی باعث می شود تا نوک گوشتی تر و بزرگ شود. نگران نباشید زیرا ای موضوع نیز به راحتی قابل حل می باشد.

جراحی زیبایی بینی گوشتی در شیراز 

جراحی بینی گوشتی در شیراز

 

چه شخصی داوطلب مناسب برای عمل بینی گوشتی است ؟

در صورتی که می خواهید پاسخ این مورد را بدانید بهترین کار این است تا به یک پزشک جهت مشاوره و ویزیت مراجعه نمایید. دلیل آن نیز این است که یک متخصص همیشه بهترین و قطعی ترین نظر را در اختیار شما می گذارد ، البته باید بدانید که نیاز است تا به یک جراح بسیار متعهد و حرفه ای که منافع بیمار را در اولویت خود قرار می دهد مراجعه نمایید ؛ زیرا تنها چنین شخصی می تواند واقعیت امر را به شما بگوید. شما یک فرد مناسب برای انجام جراحی بینی گوشتی در شیراز هستید در صورتی که موارد زیر شامل حال شما می شوند :

  • در صورتی که از ظاهر بینی خود راضی نبوده و این موضوع باعث کاهش و ضربه خوردن به احساست و اعتماد به نفس شما شده است.
  • از نتیجه این پروسه انتظارات منطقی داشته باشید و بدانید که برخی محدودیت ها جهت اعمال تغییرات برروی بینی شما به دلیل گوشتی بودن آن وجود دارد.
  • باید اطمینان حاصل کنید که سبک زندگی شما این اجازه را بدهد تا موارد مورد نیاز برای آمادگی قبل از عمل را انجام دهید و قابلیت گذراندن دوره نقاهت بعد از جراحی بینی گوشتی را داشته باشید.
  • به طور کلی سلامت فیزیکی خوبی داشته باشید و به مشکل یا بیماری خاصی مبتلا نباشید که مانع شما برای انجام این جراحی گردد.

مدت زمان استفاده از چسب بعد از جراحی بینی گوشتی در شیراز

به طور کلی در بینی های گوشتی نیاز دارید تا به مدت طولانی تری نسبت به بینی ها استخوانی از چسب استفاده نماید. به طور میانگین شما باید 4 الی 6 هفته از چسب بینی استفاده کنید ؛ زیرا بافت بینی گوشتی بسیار نرم تر و تغییر پذیر تر است. برای تهیه چسب مناسب نیز می توانید با پزشک خود مشورت کنید و از او راهنمایی بگیرید.

مراقبت های لازم بعد از جراحی بینی گوشتی شامل چه مواردی می شوند؟

عینک نزنید : یکی از سوالات پر تکرار در عمل بینی گوشتی این است که دقیقا چه زمانی می توان از عینک استفاده کرد؟ به دلیل جلوگیری از وارد شدن نیرو و وزن اضافی به بینی ،جراح استفاده از عینک را تا 6 هفته بعد از عمل ممنوع اعلام می کند، اما باید بدانید که در صورتی که روی بینی خود آتل داشته باشید می توانید بلافاصله بعد از عمل از عینک استفاده کنید. نکته آخر اینکه که استفاده از عینک در استفاده روزمره در صورتی مجاز است که حدود 6 هفته تا 3 ماه از جراحی بینی گوشتی در شیراز شما گذشته باشد و به بهبودی کاملی رسیده باشید.

دور از آفتاب باشید : از مهم ترین تاثیرات قرار گیری در معرض نور خورشید، تورم بیش از حد و به جا ماندن جای زخم است. بنابراین توصیه می شود که تا 6 ماه پس از عمل بینی گوشتی، از قرار گیری بیش از حد در مقابل نور خورشید بپرهیزید و تا جای امکان از کلاه لبه دار و کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

فین نکنید : از آنجایی که بعد از جراحی بینی گوشتی، مخاط بینی تنها با چند بخیه در کنار هم قرار گرفته است فین کردن می تواند احتمال پاره شدن این بخیه ها را تا حد زیادی افزایش دهد. همچنین احتمال خونریزی شدید و سوراخ شدن پوشش مخاطی از دیگر عوارض فین کردن، بلافاصله پس از جراحی می باشد. بنابراین معمولا پزشک توصیه می کند بعد از گذشت از سه هفته تا یک ماه از فین کردن بپرهیزید.

نکات و اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

یکی از مهم‌ترین گام‌ها پیش از انجام جراحی بینی گوشتی در شیراز، انتخاب یک جراح بینی ماهر و متخصص است. می‌توانید از راه‌های مختلفی برای انتخاب جراح استفاده کنید، اما ما تأکید داریم که حتماً نمونه‌های از جراحی‌های انجام شده توسط او را مشاهده کنید. پس از بررسی رزومه کاری و تحصیلات او، برای مشاوره به مطب او مراجعه کنید و پس از اطمینان از انتخاب یک جراح بینی گوشتی ماهر ، بینی خود را به او بسپارید.

  • شب قبل از جراحی بینی گوشتی در شیراز، حتماً استحمام کنید و از سرما خودداری کنید.
  • شب قبل از جراحی دماغ گوشتی، یک شام سبک بخورید.
  • از 8 ساعت قبل از جراحی خوردن و آشامیدن خودداری کنید.
  • در روز جراحی حتماً ناشتا باشید و مواد غذایی را به حداقل برسانید.
  • صبح روز جراحی، می‌توانید از مایعات شیرین بدون پالپ استفاده کنید.
  • حداقل نیم ساعت قبل از زمان مقرر در محل عمل حضور یابید.
  • داشتن یک همراه در روز جراحی کافی است.
  • خانم‌ها در روز جراحی هیچ گونه آرایشی به ویژه در ناحیه چشم‌ها نداشته باشند.
  • آقایان بهتر است ریش و سبیل خود را قبل از جراحی بتراشند.
  • لباس‌های گشاد و دکمه دار بپوشید تا در زمان پوشیدن لباس با مشکل مواجه نشوید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، به دکتر عمل بینی گوشتی اطلاع دهید.
  • مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین از حداقل دو هفته قبل از جراحی ممنوع است.
  • قرص‌های راکوتان و اکوتان نیز از دو ماه قبل از جراحی باید به طور کامل قطع شوند.
  • مصرف دخانیات و قلیان از یک هفته قبل از عمل و یک هفته بعد از عمل ممنوع است.
  • اگر روز عمل با دو روز ابتدایی عادت ماهیانه شما مصادف است، حتماً پزشک خود را در جریان این موضوع قرار دهید.

🔆 عمل بینی گوشتی بزرگ با دکتر سلمان شاکری

انتخاب بهترین روش بینی گوشتی در شیراز

جهت جراحی بینی گوشتی در شیراز، پزشک متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک بر اساس وضعیت جسمانی شما، یکی از دو روش باز یا بسته را انتخاب می‌کند.

 به روش باز: در این روش، پزشک با دید مستقیم جراحی انجام می‌دهد. با ایجاد برش‌هایی در اطراف سوراخ بینی، پوست بینی به طور کامل برداشته می‌شود. این روش به جراح امکان دسترسی کامل به اجزای داخلی بینی را می‌دهد. در صورت وجود مشکلات تنفسی، اقدامات لازم برای بهبود آن نیز انجام خواهد شد.

 به روش بسته: در این روش، جراح برش‌های مورد نیاز را درون سوراخ بینی ایجاد می‌کند و هیچ نوع برش یا جای زخمی بروی بینی باقی نمی‌ماند. این روش زمانی مناسب است که شما تنها به جراحی زیبایی احتیاج دارید و تغییرات مورد نیاز بسیار جزئی هستند. دوره نقاهت در این روش کوتاه‌تر بوده و معمولاً تورم یا کبودی ناچیز خواهد بود.
به طور کلی، جراحان به دلیل پیوند غضروف برای استحکام بیشتر اسکلت بینی، روش عمل بینی گوشتی باز را به عنوان بهترین گزینه می‌پندارند.

تفاوت‌های جراحی بینی گوشتی مردان و زنان

هدف اصلی از انجام جراحی بینی ، اصلاح ایرادات ظاهری بینی است، اما روش‌های انجام آن برای مردان و زنان تفاوت‌هایی دارد.

مردانه: جراحی بینی گوشتی برای آقایان یکی از روش‌های پرطرف‌دار در عمل بینی مردانه است. اکثر آقایان معمولاً به دنبال تغییرات طبیعی در بینی خود نیستند و تمرکز آنها بر روی رفع ایرادات ظاهری است. بینی مردانه به شکل گوشتی است که از بافت ماهیچه‌ای و چربی زیادی تشکیل می‌شود. به همین دلیل، بسیاری از جراحان، عمل بینی گوشتی فانتزی یا عروسکی را برای آقایان مناسب نمی‌دانند.

 زنانه: جراحی بینی گوشتی در شیراز با مدل فانتزی (عروسکی) در میان خانم‌ها طرف‌داران بیشتری دارد. اما این نوع جراحی برای بینی‌های گوشتی ریسک بالایی دارد. برای عمل بینی گوشتی زنانه، جراحان توصیه می‌کنند از مدل جراحی بینی طبیعی استفاده شود. زیرا جراحی با پوست ضخیم و پره‌های بزرگ که ممکن است قوزی روی پل بینی داشته باشد، به حالت سربالا دشوار خواهد بود و ماندگاری آن ممکن است کوتاه باشد. قبل از انجام جراحی فانتزی یا عروسکی، پزشک متخصص زیبایی باید مقاومت بینی گوشتی شما را بررسی کرده و امکان انجام این نوع جراحی را ارزیابی نماید.

عمل بینی گوشتی برای چه افرادی مناسب نمی‌باشد؟

عمل بینی گوشتی برای افرادی که بینی گوشتی دارای پوستی بسیار ضخیم است، به طور کلی مناسب است. با این حال، در برخی از افراد ممکن است مشکلات و پیچیدگی‌هایی در انجام این عمل وجود داشته باشد. برای مثال، اگر نوک بینی بیش از حد پهن باشد یا غضروف‌های بینی ضعیف باشند، انجام عمل بینی گوشتی برای آنها ممکن است دشوار باشد.

همچنین، افرادی که منافذ پوست بینی آنها بسیار بزرگ است و غدد چربی بسیار فعالی دارند، ممکن است برای انجام رینوپلاستی بینی چالش برانگیز باشد و جراح ممکن است ابتدا توصیه‌های درمانی دیگری نظیر لیزر را برای آنها پیشنهاد دهد.

از سوی دیگر، به دلیل پیچیدگی بیشتر و طولانی‌تر بودن زمان انجام، جراحی بینی گوشتی ممکن است برای افرادی که مشکلات زمینه‌ای دارند و یا نمی‌توانند یک جراحی سنگین را تحمل کنند، یا افرادی که کم‌خونی شدید دارند، مناسب نباشد. این جراحی بدون بی‌هوشی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

جلسه مشاوره پیش از جراحی بینی گوشتی با دکتر شاکری

قبل از تعیین زمان برای عمل زیبایی بینی گوشتی، حیاتی است که با بهترین جراح بینی گوشتی ملاقات کنید تا درباره فاکتورهای اساسی که تعیین‌کننده نتیجه عمل بینی شما هستند، گفت‌وگو نمایید. در این جلسه مشاوره، مراحل زیر معمولاً انجام می‌شوند:

  • بررسی تاریخچه پزشکی شما توسط جراح
  • انجام آزمایشات فیزیکی بر روی بینی
  • عکس‌برداری از بینی
  • بحث درباره انتظارات شما از نتیجه عمل به عنوان دماغ گوشتی

تأثیر ضخامت پوست در جراحی بینی گوشتی

شکل بینی به طور قابل توجهی به فرم و ساختار اسکلت پایه آن وابسته است. به همین دلیل، رینوپلاستی برای تغییر شکل ساختار استخوانی و غضروفی پایه بینی الزامی است. پوست، بافت هم‌بند و چرب خود را بر روی اسکلت بینی قرار داده و عمل را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از آنجایی که پوست دارای ضخامت‌های متفاوتی است و نوک بینی را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد، نتیجه نهایی به تعامل ضخامت پوست و ساختار استخوانی – غضروفی بستگی دارد.

همچنین، اهمیت دارد که افراد با ضخامت مختلف پوست بینی، عمل بینی گوشتی را با دقت و به دست یک پزشک ماهر در زمینه عمل بینی گوشتی انجام دهند. زیرا دامنه تغییر شکل بینی به ضخامت پوست وابسته است که یک فاکتور قابل تغییر در جراحی بینی گوشتی در شیراز محسوب می‌شود.

آخرین مقالات پزشکی
اشتراک گذاری
دکتر سلمان شاکری - dr-shakeri.com
دکتر سلمان شاکری

دکتر سلمان شاکری متخصص و جراح فک و صورت ، دارای بورد تخصصی جراحی پلاستیک بینی و صورت ، با استفاده از پیشرفته ترین و بروز ترین تکنیک های جراحی بینی و انجام بیش از 8000  جراحی موفق سبب کسب رضایت مراجعین و افزایش عمل های زیبایی با عملکردی فوق العاده شده است.

نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا