جراحی زیبایی پلک در شیراز

فهرست مطالب

جراحی زیبایی پلک در شیراز یک جراحی زیبایی صورت بسیار پرطرفدار می باشد که با هدف از بین بردن چربی و پف روی چشم ، افتادگی پلک بالا یا پایین انجام می شود ؛ بلفاروپلاستی نام علمی این روش جراحی زیبایی می باشد که از دو بخش ” بلفارو ” به معنای پلک و ” پلاستی ” به معنای زیبایی تشکیل شده است.

جراحی پلک در شیراز - دکتر سلمان شاکری

 

همانطور که می دانید چشم ها از پر اهمیت ترین اجزا در زیبایی صورت هر فرد به حساب می آید. حالت و فرم ظاهری چشم ها و پلک ها می تواند سن یا حتی خلق و خوی افراد را نشان دهد.از طرفی این نواحی زودتر از قسمت های دیگر صورت دستخوش تغییرات محیطی و فرسودگی می شود لذا رسیدگی به زیبایی آن از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل امروزه بلفاروپلاستی جزء پرطرفدارترین جراحی های زیبایی به شمار می آید که اغلب افراد جهت انجام آن به دکتر سلمان شاکری در شیراز مراجعه می کنند ؛ چراکه هدف اصلی در بلفاروپلاستی ، جوان تر کردن چهره افراد می باشد.

بهترین کاندیدای جراحی زیبایی پلک در شیراز

عموما افراد 35 سال به بالا که در اثر عوامل محیطی و افزایش سن دچار افتادگی پوست پلک یا پف زیر چشم شده اند ؛ متقاضی جراحی زیبایی پلک در شیراز می باشند هر چند که برخی افراد دیگر که جوان تر بوده اما به علت عوامل مختلف مثل وراثت دچار این مشکلات در اطراف چشم خود می باشند نیز می توانند تحت عمل جراحی بلفاروپلاستی قرار گرفته و زیبایی چهره خود را بهبود ببخشند.

 

فیلم بلفاروپلاستی در شیراز با دکتر سلمان شاکری

 

عمل زیبایی پلک چگونه انجام می شود ؟

برای انجام جراحی پلک ، جراح پلک خوب در شیراز دکتر شاکری ابتدا با استفاده از داروهای بی حس کننده اطراف پلک را بی حس می کند ، سپس جراحی بر روی پلک بالا یا پلک پایین یا هر دو پلک انجام می شود.

  • جراحی زیبایی پلک بالا

در جراحی پلک فوقانی جراح بر روی خطوط موجود بر روی پلک برش ایجاد کرده و پس از بریدن پوست اضافه و خارج کردن چربی از آن بخش ، ناحیه برش خورده را بخیه می زند. بیمار نگران جای بخیه عمل پلک نباشد چرا که بر روی خطوط پلک ایجاد شده و قابل مشاهده و تشخیص نمی باشد.

  • جراحی زیبایی پلک پایین

جراحی زیبایی پلک در شیراز  در پلک تحتانی برای اینکه محل برش قابل تشخیص نباشد ، جراح پلک در راستای مژه یا در داخل پلک برش را ایجاد کرده و چربی و پوست اضافه را بر می دارد و ناحیه برش خورده شده را بخیه می زند. باید بگوییم که مدت زمان جراحی پلک هر دو چشم حدود 1 تا 3 ساعت می باشد.

آیا زیبا جویان بعد از بلفاروپلاستی دچار خشکی چشم می شوند؟

بلفاروپلاستی یک روش جراحی است که برای اصلاح افتادگی بیش از حد پوست بالای چشم بکار گرفته می شود. این روش معمولاً به عنوان راه حل برای کاهش ظاهر پوست‌های اضافی، چین و چروک بالای چشم‌ها کاربرد دارد.
اگر چه بلفاروپلاستی ممکن است منجر به عوارضی مانند خشکی چشم شود ، اما این مشکل برای همه افراد رخ نمی‌دهد.

برخی از افراد پس از انجام این جراحی ممکن است احساس خشکی چشم کنند، اما این مشکل معمولاً به دلیل تغییر در ساختار پلک‌ها و تاثیر آن بر تولید و توزیع اشک‌ها است. بنابراین قبل از انجام جراحی زیبایی پلک در شیراز، بهتر است با پزشک خود در مورد احتمال وقوع خشکی چشم بعد از جراحی صحبت کنید. چراکه ایشان می‌تواند شما را راهنمایی کند و نکاتی را ارائه دهد که می‌تواند این مشکل را کاهش دهد یا از وقوع آن جلوگیری کند.

جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک چه مزایایی دارد ؟

  • با این روش درمانی پف و افتادگی پلک از بین می رود.
  • باعث زیبایی چهره فرد می شود.
  • هیچ جای زخم و برشی بر روی پوست قابل مشاهده نمی باشد.
  • در صورتی که به خاطر افتادگی پلک دید فرد کاهش یافته باشد بهبود می یابد.
  • اگر به خاطر افتادگی پلک پایین سفیدی عنبیه دیده شود با جراحی پلک بهبود می یابد.

اقدامات قبل از جراحی زیبایی پلک در شیراز

  1. پیش از اقدام به جراحی پلک ، تقارن پلک ها ، میزان افتادگی ، پف چشم و غیره توسط بهترین جراح پلک دکتر شاکری در شیراز ارزیابی می شود.
  2. پس از بررسی موارد فوق بیمار آزمایشاتی را که جراح تجویز نموده است به طور کامل انجام دهد و نتیجه آن را برای بررسی های بیشتر به جراح زیبایی صورت نشان دهد.
  3. بیمار به مدت دو هفته قبل از جراحی پلک از مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و آسپرین ، مصرف الکل و استعمال دخانیات پرهیز کند.
  4. در صورتی که دارای مشکلاتی همچون خشکی چشم ، اختلال در غده تیروئید و غیره هست به اطلاح جراح خود برساند.
  5. تمام حساسیت های دارویی خود را به جراح بگویید.
  6. بیمار بدون آرایش صورت برای جراحی مراجعه کند.
  7. به مدت 8 ساعت قبل از جراحی پلک چیزی میل نکرده و ناشتا باشد.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک

یکی از عوامل تاثیر گذار در کسب نتایج مطلوب و رضایت بخش از جراحی زیبایی پلک در شیراز یا بلفاروپلاستی ، رعایت نکات و مراقبت های بعد از جراحی پلک می باشد ، بدین جهت توصیه می گردد به نکات ذکر شده در ذیل توجه نشان داده و در اجرای آن ها دقت شود.

دوره نقاهت جراحی زیبایی پلک در شیراز

بیمار پس از انجام جراحی بلفاروپلاستی نهایتا یک روز بستری می شود و می تواند بلافاصله پس از انجام عمل زیبایی پلک، چشمان خود را باز کند. در جراحی بلفاروپلاستی اغلب از نخ های جذبی استفاده می گردد تا نیازی به کشیدن نداشته باشند. دوره نقاهت جراحی پلک ، طولانی نبوده و این جراحی زیبایی تنها به چند روز استراحت نیاز دارد و پس از آن افراد می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند. مراقبت های مورد نیاز پس از عمل جراحی بلفاروپلاستی ، بسیار ساده و سبک بوده و عمدتا به اجتناب از  فشار بر روی خطوط بخیه خلاصه می گردد.

جراحی همزمان بینی و پلک تحت نظر دکتر سلمان شاکری در شیراز

می‌توان جراحی همزمان بلفاروپلاستی ( جراحی پلک) و رینوپلاستی (جراحی بینی) را انجام داد، اگر پزشک شما معتقد باشد که این دو جراحی می‌توانند به طور مؤثر با هم ترکیب شوند و نتایج مطلوبی برای شما داشته باشند انجام آن مانعی نخواهد داشت.
با این حال، قبل از انجام هرگونه جراحی، بسیار مهم است که با پزشک خود مشورت کنید و او را از تمامی جوانب مربوط به جراحی، احتمالات و عوارض ممکن آگاه سازید. همچنین، پزشک شما می‌تواند شما را در مورد مراقبت‌های پس از جراحی و زمان بازگشت به فعالیت‌های روزمره راهنمایی کند.

جراحی پف پلک پایین با دکتر سلمان شاکری در شیراز

نکات بعد از جراحی زیبایی پلک

  1. داروهایی را که جراح پلک برای تان تجویز نموده است به طور کامل و مرتب استفاده کنید.
  2. به مدت دو هفته بعد از بلفاروپلاستی از داروهای رقیق کننده خون ، الکل و دخانیات استفاده نکنید.
  3. تا مدتی که جراح توصیه کرده است از رفتن به حمام پرهیز کنید.

رفع کبودی دور چشم بعد از جراحی زیبایی پلک در شیراز

بروز تورم و کبودی پس از جراحی زیبایی پلک ، تمامی افراد را درگیر می کند و تنها میزان تورم و کبودی بروز یافته در آن ها متفاوت می باشد ، لازم به تذکر است که سریعا نیز برطرف می شود ؛ اما رعایت برخی از نکات به منظور تسریع در روند رفع تورم و کبودی ناشی از جراحی پلک ، خالی از لطف نبوده و تاثیر به سزایی دارد ، در ذیل به برخی از این نکات اشاره شده اشت :

  • استفاده از کمپرس یخ
  • اجتناب از تابش مستقیم نور خورشید به صورت
  • ماساژ نرم گونه ها
  • و غیره

نحوه خوابیدن پس از جراحی زیبایی پلک

به منظور اجتناب از وارد شدن فشار به چشم ها ، به افراد توصیه می گردد از خوابیدن بر روی شکم و پهلو خودداری کرده و مدتی طاق باز بخوابند ؛ هم چنین قرار دادن دو بالش در زیر سر و ساخت زاویه 30 درجه نیز بدون تاثیر در رفع تورم و کبودی نخواهد بود.

جراحی-زیبایی-پلک-1

بهترین سن جراحی زیبایی پلک در شیراز

جالب است بدانید که ، جراحی پلک در بین افراد با سن ۴۰ سال به بالا بسیار محبوب و شایع است. در واقع، انجام دو مرحله‌ای جراحی پلک بالا و پایین به دلیل تأثیرات پیری، در اغلب افراد انجام می شود که این موارد تنها در افراد بالای سن 40 سال مشاهده می شود.

در ادامه به برخی دیگر از مراقبت های مهم جهت تسریع در بهبودی پلک ها پس از جراحی بلفاروپلاستی می پردازیم:

  1. بهتر است تا مدتی که چشم ها و پلک ها کاملا بهبود نیافته اند از آرایش کردن چشمان خود پرهیز کنید.
  2. توصیه می شود تا مدتی پس از جراحی زیبایی پلک از لنز استفاده نشود.
  3. عموما جهت جلوگیری از خشکی چشم، قطره اشک مصنوعی توسط جراح پلک خوب در شیراز دکتر شاکری برای بیمار تجویز می گردد.
  4. تا زمان بهبودی کامل بعد از جراحی زیبایی پلک در شیراز از انجام فعالیت های سنگین اجتناب کنید.
  5. برای مراقبت بیشتر پیشنهاد می شود از عینک آفتابی در خارج از منزل استفاده شود. حتی در صورت لزوم و طبق نظر پزشک ممکن است در منزل نیز استفاده از عینک هایی با شیشه های تیره توصیه شود.
  6. رعایت رژیم غذایی نیز می تواند در روند بهبودی تاثیر گذار باشد. مثلا استفاده از غذاهای نرم و آبکی همچنین کاهش نمک و ادویه در غذاها یک رژیم مناسب بعد از عمل بلفاروپلاستی می باشد.

با رعایت موارد فوق بهترین نتیجه را از انجام جراحی زیبایی پلک در شیراز به دست آورید.

جراحی-زیبایی-پلک

عوارض جراحی زیبایی پلک

در صورتی که افراد در انتخاب پزشک خود دقت لازم را صرف نکرده و یک پزشک مجرب را انتخاب نکنند ممکن است نتیجه به دست آمده از جراحی پلک مورد رضایت آن ها واقع نشود. همچنین ممکن است یک سری عوارض در فرد ایجاد شود که در برخی موارد غیرقابل جبران باشد. ولی چنانچه یک پزشک مجرب را برای جراحی پلک انتخاب کنید فقط مقداری التهاب، ورم و کبودی در پلک ها ایجاد می شود که کاملاً طبیعی است.

انتخاب پزشک خوب بلفاروپلاستی در شیراز

جراحی پلک یک جراحی اورژانسی نیست بنابراین افراد زمان لازم برای تحقیق در رابطه با یک پزشک خوب و انتخاب او را دارند.

  • برای انتخاب یک پزشک خوب برای جراحی زیبایی پلک در شیراز افراد باید با در نظر گرفتن ویژگی های زیر اقدام به انتخاب او نمایید:
  1. با اصول زیبایی شناسی و اصول ریاضی آشنا می باشد.
  2. قدرت تصور خوبی دارد.
  3. در جراحی پلک سلامت بیمار را ارجح می داند.
  4. اطلاعات لازم در رابطه با اقدامات قبل و بعد از جراحی پلک و مراحل آن را در اختیار بیمار قرار می دهد.
  5. سلامت بیمار و سوابق بیماری او را به دقت مورد بررسی قرار می دهد.
  6. در رابطه با انتظاراتی که بیمار از جراحی پلک دارد سوال می نماید.

 هزینه جراحی زیبایی پلک در شیراز با دکتر شاکری

با توجه به حساس بودن چشم و مناطق اطراف آن بلفاروپلاستی نیز از حساسیت زیادی برخوردار است اما در مقایسه با جراحی های زیبایی بزرگتر هزینه بالایی ندارد. معمولا هزینه بلفاروپلاستی پلک پایین نسبت به پلک بالا بیشتر است چرا که جراحی زیبایی پلک پایین نسبت به بلفاروپلاستی بالا سختی و حساسیت بیشتری دارد. به هرحال برای اطلاع از هزینه دقیق جراحی زیبایی پلک در شیراز باید به کلینیک یا مطب دکتر مراجعه شده و معاینه حضوری انجام شود. پس از مشاوره و صحبت با پزشک مبلغ نهایی به بیمار اعلام می شود.

آخرین مقالات پزشکی
اشتراک گذاری
دکتر سلمان شاکری - dr-shakeri.com
دکتر سلمان شاکری

دکتر سلمان شاکری متخصص و جراح فک و صورت ، دارای بورد تخصصی جراحی پلاستیک بینی و صورت ، با استفاده از پیشرفته ترین و بروز ترین تکنیک های جراحی بینی و انجام بیش از 8000  جراحی موفق سبب کسب رضایت مراجعین و افزایش عمل های زیبایی با عملکردی فوق العاده شده است.

نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا