جراحی زیبایی فک در شیراز

فهرست مطالب

جراحی زیبایی فک ، یکی از جراحی های صورت می باشد که برای رفع ناهنجاری هایی ؛ همچون جلو یا عقب بودن فک ، انحراف فک ، فاصله بین فک بالا و پایین و غیره انجام می شود. اغلب افرادی که با مشکل ناهنجاری در فک مواجه هستند ، در صحبت کردن ، جویدن غذا ، تنفس کردن و غیره دچار مشکلاتی می شوند. دکتر سلمان شاکری ، بهترین جراح فک و صورت در شیراز ، بیان می کند عمل زیبایی فک ، علاوه بر تاثیر مثبتی که بر چهره افراد می گذارد ؛ باعث رفع مشکلاتی که ذکر شد نیز می شود.

 

جراحی زیبایی فک - دکتر سلمان شاکری

انواع روش های جراحی زیبایی فک در شیراز با دکتر شاکری

اصلاح جلو آمدگی فک: در این روش از جراحی زیبایی ، قسمتی از فک که دندان روی آن قرار گرفته شده است ؛ به عقب برده می شود تا هر دو فک بالا و پایین با یکدیگر همتراز شوند.

اصلاح عقب رفتگی فک: در این نوع جراحی فک ، بخشی از فک بریده شده و به عقب برده می شود تا دندان های فک بالا و پایین بر روی یکدیگر قرار گیرند.

اصلاح اپن بایت: این عارضه باعث فاصله بین دندان های بالا و پایین می شود ، در این روش دکتر فک ابتدا جراح فک و صورت خوب در شیراز دکتر شاکری یک برش بر روی فک ایجاد می کند و پس از اصلاح ایرادات موجود با استفاده از پیچ و صفحه های مخصوص ، فک را در ناحیه مورد نظر تثبیت می کند.

جراحی فک پایین: معمولا زمانی عمل فک پایین ، انجام می شود که فک بالا به اندازه کافی رشد کرده باشد اما فک پایین به اندازه کافی رشد نکرده باشد و عقب تر قرار گرفته باشد ؛ در این صورت با انجام جراحی زیبایی فک ، فک پایین را در جای اصلی خود قرار می دهند.

جراحی فک بالا: در این حالت ، فک بالا به اندازه کافی رشد نکرده است که با انجام این جراحی ، جای قرار گیری آن را اصلاح می کنند.

جراحی فک و تأثیرات آن بر زیبایی چهره

جراحی فک یکی از روش‌ های موثر برای اصلاح ناهنجاری‌ های فکی و بهبود عملکرد دهانی است که به طور همزمان تغییرات قابل توجهی در چهره ایجاد می‌ کند. در ادامه به چند مورد از تاثیرات جراحی فک بر تغییرات چهره اشاره خواهیم کرد.

بهبود تقارن صورت: ناهنجاری ‌های فکی معمولاً موجب عدم تقارن در چهره می ‌شوند. جراحی فک با تنظیم موقعیت فک‌ ها، به تقارن بیشتر در ساختار صورت کمک می‌ کند و تعادل بهتری بین اجزای صورت به وجود می‌ آورد.

تغییر در ساختار چانه: یکی از رایج‌ ترین تاثیرات جراحی فک ، بهبود موقعیت و شکل چانه است. به خصوص در افرادی که فک پایین عقب ‌رفته یا جلوآمده دارند ، این جراحی به اصلاح موقعیت چانه و بهبود نیمرخ کمک می‌ کند.

اصلاح فاصله بین لب ‌ها: در برخی موارد ناهنجاری فکی منجر به افزایش یا کاهش فاصله بین لب ‌ها می‌ شود. جراحی فک می‌ تواند این فاصله را متعادل کرده و حالت طبیعی‌ تری به لب‌ ها و دهان ببخشد..

بهبود خط فک و زاویه صورت: جراحی فک می‌ تواند زاویه و خط فک را بهبود دهد و به صورت نمایی جذاب ‌تر و زیباتر ببخشد.

تاثیر بر لبخند: ناهنجاری‌ های فکی می ‌توانند بر نحوه قرارگیری دندان ها و لب‌ ها در حالت لبخند تأثیر بگذارند. جراحی فک می ‌تواند لبخند را بهبود بخشد و ظاهری هماهنگ‌ تر به دهان و دندان ‌ها بدهد.

به طور کلی ، جراحی فک علاوه بر بهبود عملکرد فک و دندان‌ ها ، می‌ تواند تغییرات قابل توجهی در زیبایی و اعتماد به نفس افراد ایجاد کند.

جراحی زیبایی فک در شیراز - دکتر سلمان شاکری

 

مراحل جراحی فک در شیراز با دکتر شاکری

بعد از قرار گرفتن دندان ها در موقعیت اصلی خود ، جراحی فک در شیراز  شروع می شود ؛ به این صورت که بهترین دکتر زیبایی ، استخوان های فک را جا به جا می کند ؛ برای جا به جایی فک ، جراح فک و صورت خوب در شیراز ، نیاز به ابزارهایی ؛ مانند پیچ ، سیم ، کش ، صفحات و غیره دارد ؛ عمل زیبایی فک ، تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. در بیشتر مواقع برش ها در جراحی زیبایی فک در داخل دهان ایجاد می شوند ؛ اما در بعضی موارد نیاز است که برش ، در خارج دهان نیز ایجاد شود.

عوارض جراحی زیبایی فک

در نظر داشته باشید که جراحی فک ، از عمل های پیچیده ای است که از حساسیت بالایی برخوردار بوده و به دقت و مهارت بیشتری نیاز دارد ؛ اما در صورتی که برای انجام این جراحی ، به دندانپزشک حاذق مراجعه نمایید ، با هیچ مشکل و عوارضی مواجه نخواهید شد ؛ اما به طبع پس از هر عمل زیبایی فک ، بروز یک سری عوارض طبیعی هستند که با گذشت زمان بر طرف می شوند.این عوارض عبارت اند از

  • خونریزی جزئی
  • بی حسی
  • گرفتگی بینی
  • تورم
  • و غیره

اقدامات قبل از جراحی زیبایی فک در شیراز

  1. یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی ، انتخاب یک جراح فک خوب و مجرب می باشد ، پس از انتخاب دکتر فک مورد نظر آزمایشاتی را که تجویز نموده است ، به طور کامل انجام دهید.
  2. فتوگرافی های مورد نیاز را تهیه کرده و به جراح زیبایی فک در شیراز  نشان دهید.
  3. به مدت 8 ساعت قبل از جراحی زیبایی فک در شیراز چیزی میل نکنید و ناشتا باشید.
  4. حتما بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید.
  5. در روز جراحی یک الی دو نفر با خود همراه داشته باشید.

 

جراحی زیبایی فک در شیراز - دکتر سلمان شاکری

 

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی فک

  1. داروهایی را که متخصص و جراح فک و صورت برای تان تجویز نموده است به طور مرتب استفاده کنید.
  2. تا مدتی بعد از عمل زیبایی فک ، از غذاهای آبکی میل کنید که نیاز به جویدن زیاد ندارد.
  3. بهداشت دهان خود را رعایت نمایید.
  4. از مصرف الکل و استعمال دخانیات جدا خودداری کنید.
  5. بعد از جراحی زیبایی فک در شیراز ، ممکن است مدتی دچار تورم شدید شود که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود.
  6. تا مدتی بعد از جراحی از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید.
  7. بخیه : در بیشتر موارد از بخیه های جذبی استفاده می شود ؛ بخیه های جذبی به تدریج در بازه زمانی سه تا چهار هفته ای حل می شوند ؛ اگر زودتر جذب شدند ، نگران نباشید ، به شرطی که خونریزی مداوم وجود نداشته باشد.
  8. پیگیری درمان : پس از جراحی ارتوگناتیک ، ممکن است شش تا دوازده ماه دیگر به درمان ارتودنسی نیاز داشته باشید تا به ظرافت موقعیت دندان ها و نیش زدن کمک کند ؛ جراح و متخصص ارتودنسی به صورت دوره ای شما را ویزیت می کنند تا مطمئن شوند دندان ها و فک شما صحیح کنار هم قرار دارند ؛ رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه مرتب به دندانپزشک بسیار مهم است.

با رعایت موارد فوق بهترین نتیجه را از انجام جراحی فک به دست آورید.

کاندیدای مناسب جهت جراحی فک تحت نظر دکتر سلمان شاکری

  • اشخاصی که فک آن ها به اندازه کافی رشد نکرده است.
  • احساس درد در فک.
  • افرادی که به هنگام صحبت کردن مشکل دارند.
  • کسانی که هنگام جویدن غذا مشکل دارند.
  • افرادی فک آن ها انحراف دارد.
  • کسانی که دندان های آن ها بر روی هم قرار نگرفته است.
  • اشخاصی که در اثر حادثه ، فک آن ها آسیب دیده است.

جراحی زیبایی فک در شیراز - دکتر سلمان شاکری

عمل جراحی زیبایی فک و چانه در شیراز

جراحی فک و چانه ، شامل دو جراحی ژینوپلاستی و منتوپلاستی می شود ، این دو جراحی با یگدیگر متفاوت اند و به منظور شکل دهی به چانه انجام می شوند ؛ جراحی ژینوپلاستی ، به علت جلو کشیدن چانه و جراحی منتوپلاستی ، به دلیل عقب کشیدن چانه انجام می شود ؛ برای انجام این دو جراحی ، بهترین جراح متخصص فک در شیراز برش را در داخل دهان ، زیر لب پایینی یا زیر چانه ایجاد می کند.

هزینه عمل زیبایی فک

هزینه جراحی زیبایی فک به عوامل مختلفی بستگی دارد.

مزایای جراحی زیبایی فک

  • موجب زیبایی و جذابیت بیشتر چهره خواهد شد و بدین ترتیب اعتماد به نفس افراد را افزایش می دهد.
  • موجب می شود تا افراد بتوانند به راحتی غذا میل کنند.
  • این جراحی به کاهش ساییده شدن دندان ها کمک می کند.
  • موجب بهبود عملکرد دهان و دندان ها می شود.
  • در برخی افراد ناهنجاری فکین موجب اختلال در تنفس می شود که با انجام این جراحی می توان این مشکل را نیز بهبود بخشید.
  • جراحی زیبایی فک با اصلاح و بهبود مشکلات فک و دهان موجب می شود تا بهداشت دندان ها راحت تر انجام شده و در نتیجه از پوسیدگی دندان ها و بروز بیماری های لثه پیشگیری می کند.
  • مشکلات مربوط به آپنه خواب برطرف خواهد شد.
  • گاز گرفتن گونه ها و زبان که در افرادی که مشکلات ناهنجاری فک دارند بسیار شایع است ، کاهش پیدا می کند.
  • لب ها می توانند به راحتی بدون ایجاد فشار بسته شده و روی هم قرار بگیرند.
  • با انجام این جراحی نقایض مادرزادی را نیز می توان اطلاح نمود.
  • تلفظ حروف و به صورت کلی ، صحبت کردن بهبود پیدا می کند.
  • در مواردی که افراد مشکلات بلعیدن داشته باشند با انجام عمل زیبایی فک ، این مشکل نیز برطرف خواهد  شد.

آیا جراحی فک را می توان در سنین کودکی و یا نوجوانی انجام داد ؟

این جراحی لازم است بر روی استخوان های فک انجام شود به همین دلیل لازم است به رشد استخوانی صورت و تکمیل آن توجه شود. به صورت کلی در دختران بعد از 14 الی 16 سالگی و در پسران بعد از 17 الی 21 سالگی ، رشد استخوانی تکمیل می شود و پس از آن می توان برای انجام جراحی زیبایی فک اقدام نمود.

غذا خوردن بعد از انجام عمل زیبایی فک به چه صورت خواهد بود ؟

در روزهای ابتدایی پس از عمل باید حتما از غذاهای خیلی نرم و آبکی استفاده نمایید.  بعد از گذشت 10 روز می توانید غذاهایی که نیاز کمی به جویدن دارند ، مثل پوره سیب زمینی یا برنج کته نیز مصرف کنید. بعد از 3 هفته هرچند که جویدن مانعی ندارد اما باید دقت کنید تا از مصرف مواد غذایی که سفت هستند خودداری نمایید. همچنین توصیه می شود غذای خود را به قطعات کوچکی تقسیم کنید تا فشاری به فک در هنگام جویدن وارد نشود.  بعد از 6 هفته می توانید روال عادی غذا خوردن را داشته باشید.

جراحی زیبایی فک

هزینه جراحی زیبایی فک در شیراز با دکتر شاکری

زمانی که به هزینه های جراحی زیبایی فک فکر می کنید باید موارد متنوعی را در نظر بگیرید مانند مخارج مربوط به بیمارستان، دستمزد جراح و متخصص بیهوشی. همچنین جلسات مشاوره اولیه، هزینه مواد مصرفی و همچنین جلسات پیگیری درمان همگی بر هزینه نهایی عمل زیبایی فک تأثیرگذارند. هرچند این موارد برای افرادی صدق می کند که بیمه سلامتی ندارند. ممکن است قبل از انجام جراحی زیبایی فک نیاز به درمان ارتودنسی نیز داشته باشید که این مورد هم بر قیمت نهایی می افزاید.

آیا بیمه هزینه جراحی ارتوگناتیک را پوشش می دهد؟

  1. بله، ممکن است جراحی ارتوگناتیک توسط بیمه پوشش داده شود. اگر پروسه شما از لحاظ پزشکی ضروری تلقی شود، بیمه هزینه آن را پرداخت خواهد کرد. روند جراحی زمانی ضروری تلقی می شود که بی نظمی های اسکلتی باعث موارد زیر را شوند.
    وقفه تنفسی در خواب
  2. دیگر مشکلات تنفسی
  3. موانع شدید گفتاری
  4. درد یا ناراحتی
  5. مشکل در جویدن یا بلع
  6. پوسیدگی های شدید دندان

همچنین بیمه ممکن است مبلغ جراحی زیبایی فک را به دلیل آسیب های صورت و یا بدفرمی های مادرزادی این ناحیه نیز پوشش دهد. با این حال اگر عمل ارتوگناتیک فرآیندی انتخابی باشد و فقط ظاهر صورت شما را بهبود ببخشد، بیمه هزینه ای بابت آن پرداخت نخواهد کرد.

هزینه های اضافی عمل زیبایی فک با دکتر سلمان شاکری

همانطور که پیشتر ذکر شد برخی افراد ممکن است قبل و یا بعد از عمل جراحی زیبایی فک به ارتودنسی نیاز داشته باشند که این گزینه بر هزینه کلی فرآیند شما می افزاید. قیمت ارتودنسی بسته به نوع آن متفاوت می باشد:

  • ارتودنسی قدیمی فلزی
  • ارتودنسی سرامیکی
  • ارتودنسی زبانی
  • ارتودنسی خود باز شونده
  • تری های هم تراز کننده شفاف

ارتودنسی می تواند به شروع، نگهداری و پایان هم تراز کردن دندان ها و استخوان های فک کمک کند. درواقع متخصص ارتودنسی ممکن است این روش را به عنوان درمان تکمیلی برای جراحی ارتوگنامیک شما پیشنهاد دهد.

 

جراحی فک - دکتر سلمان شاکری

 

سوالات رایج در رابطه با جراحی فک با دکتر شاکری در شیراز

  • بهترین سن انجام جراحی فک چه زمانی است ؟

بهترین سن برای انجام جراحی ، 18 تا 25 سالگی است ؛ چرا که در این سن رشد فک به تکامل رسیده است ؛ در نتیجه ، تغییر چهره به وسیله جراحی زیبایی فک هم باید در سنی انجام شود که بلوغ استخوانی فرد کامل شده باشد ؛ البته در شرایطی که فک بیمار مشکل حادی داشته باشد ؛ پزشک بدون در نظر گرفتن سن و پس از بررسی همه جوانب ، عمل فک را انجام می دهد.

  • دوره نقاهت جراحی زیبایی فک چقدر است ؟

معمولا دوره بهبودی پس از جراحی فک بین  6 الی 8 هفته می باشد.

  • مدت زمان عمل زیبایی فک چقدر است ؟

مدت زمان جراحی فک مشخص نیست ؛ اما معمولا جراحی دو فک ، به صورت همزمان تقریبا 3 تا 4 ساعت طول می کشد.

  • آیا پس از عمل فک جای زخم و بخیه باقی می ماند ؟

خیر، زیرا برش ها معمولا در داخل دهان شکل می گیرند.

  • آیا بیمار پس از جراحی فک احساس درد دارد ؟

معمولا بیماران بعد از جراحی زیبایی فک احساس درد دارند که با مسکن از بین می رود.

آخرین مقالات پزشکی
اشتراک گذاری
دکتر سلمان شاکری - dr-shakeri.com
دکتر سلمان شاکری

دکتر سلمان شاکری متخصص و جراح فک و صورت ، دارای بورد تخصصی جراحی پلاستیک بینی و صورت ، با استفاده از پیشرفته ترین و بروز ترین تکنیک های جراحی بینی و انجام بیش از 8000  جراحی موفق سبب کسب رضایت مراجعین و افزایش عمل های زیبایی با عملکردی فوق العاده شده است.

نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا