جراحی بینی استخوانی در شیراز

فهرست مطالب

جراحان بینی با توجه به میزان ضخامت پوست و استحکام اسکلت ، بینی را به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم کرده اند ، در این مقاله از دکتر سلمان شاکری ، بهترین جراح بینی شیراز ، می خواهیم به توضیح در ارتباط با جراحی بینی استخوانی در شیراز بپردازیم. بینی استخوانی به بینی گفته می شود که پوست نازک و اسکلت محکم داشته باشد ، کسانی که دارای این نوع بینی هستند در جراحی زیبایی بینی در شیراز می توانند مدل بینی فانتزی یا عروسکی ، مدل بینی طبیعی و غیره را انتخاب کنند و بهترین نتیجه را به دست آورند.

جراحی بینی استخوانی در شیراز - دکتر سلمان شاکری

انواع بینی

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی جراحی زیبایی بینی ، نوع بینی می باشد که به دو نوع بینی گوشتی و بینی استخوانی بر حسب مقدار ضخامت پوست ، تقسیم می شود.

جراحی بینی استخوانی در شیراز تحت نظر دکتر شاکری

در بینی استخوانی ، پوست بینی نازک تر است و چربی کمتری دارد. این نوع بینی در برابر آکنه ، مستعد نمی باشد. در این نوع بینی ، غضروف بزرگتر و قوی تر است. وقتی عمل بینی استخوانی به دلیل وجود ناهنجاری های غضروف بینی انجام می شود ، کار کردن بر روی بینی ، آسان تر است ، چون این بینی ها دارای غضروف بیشتری می باشند که درمان آن ها راحت تر بوده و پزشک ، حجم بینی را کاهش داده و شکل را به صورت یک بینی بی عیب و نقص ، فرم می دهد. بینی های استخوانی به دلیل داشتن ویژگی هایی از قبیل پوست نازک و استخوان های قوی ، ایده آل ترین بینی برای جراحی محسوب می شوند و در اکثر مواقع ، در این نوع بینی ، نتایج خوبی از جراحی حاصل می شود.

بهترین جراح بینی شیراز  دکتر شاکری در جراحی بینی استخوانی با حفظ عملکرد بینی ایرادات ذیل را برطرف می کند :

  1. قوز روی بینی
  2. انحراف بینی
  3. کجی بینی
  4. افتادگی نوک بینی
  5. بیش از اندازه بزرگ بودن بینی
  6. بزرگی سوراخ های بینی
  7. غیر قرینگی بینی

جهت تعیین وقت جراحی بینی استخوانی در شیراز با دکتر شاکری فرم تماس زیر را پر کنید. 

 

امروزه تکنیک های بسیار پیشرفته ای در جراحی بینی مورد استفاده قرار می گیرند ، بنابراین فرقی نمی کند که بینی شما استخوانی باشد یا گوشتی. در هر حالت ، یک جراح خوب می تواند بینی شما را به بهترین شکل ممکن متناسب با صورت شما ، شکل دهد.

بهترین روند برای جراحی بینی استخوانی در شیراز چیست ؟

بهترین روش ، برداشتن تنها آن بخشی از استخوان یا غضروف است که باعث بروز مشکلات تنفسی یا ناهماهنگی ظاهری می شود و بقیه اجزا را برای دستیابی به بهترین نتیجه زیبایی و عملکرد تنفسی ، دست نخورده باقی می گذارد. یکی از مشخصه های اصلی که در عنل بینی استخوانی در شیراز اهمیت زیادی دارد ، توجه ویژه به عملکرد تنفسی علاوه بر ظاهر بینی می باشد.

عمل بینی استخوانی با دکتر شاکری

کسانی که از بینی خود ناراضی هستند ، به دکتر بینی مراجعه می کنند. بینی این افراد در اثر عوامل ژنتیکی یا وراثتی ، دارای قوز و برآمدگی می باشد. این ویژگی ها از مشخصه های بینی های استخوانی می باشند. در برخی موارد آسیب دیدگی ، می تواند باعث ایجاد قوز شود که از نیمرخ قابل مشاهده می باشد.

نمونه تصاویر عمل بینی استخوانی درشیراز

 

جراحی بینی استخوانی در شیراز - دکتر سلمان شاکری

روند رینوپلاستی استخوانی

در رینوپلاستی بینی استخوانی در شیراز ، دکتر عمل بینی برای شکل دادن بینی ، غضروف و استخوان را بر می دارد. در ابتدا ، پزشک برش هایی را برای دستیابی به غضروف و استخوان ایجاد می کند و سپس قوز بینی را بر می دارد.

کاندیدای مناسب برای جراحی بینی استخوانیچه کسانی هستند؟

برخی از افراد گمان می کنند همین که ظاهر بینی شان دچار ایراد باشد کاندید مناسبی برای عمل بینی استخوانی در شیراز ، هستند در صورتی که چنین نبوده و تنها افرادی که شرایط زیر را داشته باشند برای این جراحی زیبایی بینی مناسب می باشند :

افرادی که از نظر جسمی سالم هستند.

چنانچه فرد سابقه ابتلا به بیماری های مزمنی مثل لوپوس را داشته یا در حال حاضر به این بیماری ها مبتلا باشد ؛ برای عمل بینی استخوانی مناسب نیست ؛ زیرا ممکن است در حین جراحی دچار مشکل شده یا عوارضی بعد از آن گریبان گیر فرد شود که جبران پذیر نباشد.

افرادی که پوست بینی آن ها کیفیت خوبی دارد.

مهم ترین فاکتور در مطلوب بودن نتیجه عمل بینی استخوانی در شیراز ، پوست آن است چنانچه پوست بیش از حد ضخیم بوده و چرب باشد ، نتیجه عمل بینی چندان رضایت بخش نخواهد بود.

افرادی که کمال گرا نیستند.

افراد کمال طلب یا ایده آل گرا از هر کاری انتظار بهترین نتایج بدون کوچکترین نقصی را دارند و به دلیل اینکه جراحی موجب بهبود نسبی بینی شده و تضمین ایجاد یک بینی بی نقص مطلق را به افراد نمی دهد ، برای این دسته از افراد مناسب نیست.

افرادی که به مشکلات روحی دچار نیستند.

اشخاصی که از افسردگی رنج برده و با جراحی بینی استخوانی در شیراز ، به دنبال بهبود وضعیت روحی خود هستند ، افرادی که به وسواس دچار بوده و به همین دلیل به طور مداوم در حال بررسی تقارن اعضای بدن خود هستند و اشخاصی که در اعضای بدن خود هیچ ایرادی ندارند اما به دلیل ابتلا به عارضه خود بد شکل پنداری مدام از خود ایراد می گیرند به هیچ عنوان کاندید خوبی برای عمل بینی استخوانی در شیراز نیستند.

فیلم جراحی بینی استخوانی با دکتر سلمان شاکری در شیراز

افرادی که توقع شبیه سازی ندارند.

برخی از اشخاص بدون توجه به حساس بودن بینی و محدودیت هایی که در فرم دهی آن وجود دارد از دکتر بینی خود توقعات نامعقولی همچون جراحی بینی شبیه به یک عکس را دارند. این افراد باید بدانند عمل زیبایی بینی مثل خیاطی یا مجسمه سازی نیست که با نشان دادن یک عکس عین همان را تحویل بگیرند.

افرادی که به دخانیات و مصرف مشروبات الکلی اعتیاد ندارند.

مصرف مواد حاوی نیکوتین و الکل نتیجه جراحی را تحت تاثیر قرار داده و در روند بهبود زخم ، کبودی و تورم ناشی از جراحی بینی استخوانی اختلال ایجاد می کند لذا افراد در صورت مصرف این مواد باید قادر به کنار گذاشتن آن ها به مدت 2 هفته قبل از عمل بینی باشند.

خانم هایی که باردار و شیرده نیستند.

انجام هرگونه جراحی زیبایی که ضرورتی برای انجام آن وجود نداشته باشد به هیچ عنوان در زمان بارداری و شیردهی به خانم ها توصیه نمی شود.

عکس عمل بینی استخوانی با دکتر سلمان شاکری

 

جراحی بینی استخوانی در شیراز - دکتر سلمان شاکری

جراحی بینی استخوانی چگونه انجام می شود ؟

در جراحی زیبایی بینی استخوانی در شیراز ، جراح بینی خوب در شیراز  دکتر سلمان شاکری با توجه به مهارت و تجربه خود یکی از روش های رینوپلاستی باز یا رینوپلاستی بینی استخوانی بسته را انتخاب می کند.

  • جراحی بینی باز

در جراحی بینی استخوانی در شیراز به روش باز ، جراح یک برش کوچک بر روی کلوملا ( تیغه بین سوراخ های بینی ) ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال می کند. در این روش جراحی زیبایی بینی ، جراح بینی استخوانی خوب در شیراز ، دید بهتری بر روی ایرادات موجود بر روی بینی داشته و احتمال بروز غیر قرینگی بسیار کم می باشد.

  • جراحی بینی بسته

در این روش جراحی زیبایی بینی هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود، در این روش میزان تورم و کبودی نسبت به روش باز کمتر بوده اما دسترسی به نوک بینی کمی دشوار می باشد.

عمل بینی استخوانی با لیزر

امروزه شاهد تبلیغات گسترده ای در خصوص کوچک کردن بینی بدون جراحی هستیم باید بگوییم که هنوز علم در حوزه لیزر آنقدر پیشرفت نکرده است که بتوان با لیزر تغییراتی در اسکلت بینی ایجاد کرد.

هزینه جراحی بینی استخوانی در شیراز چقدر می باشد ؟

هزینه عمل بینی استخوانی در شیراز با توجه به پارامترهای بسیاری در هر فرد متغیر می باشد. به این نکته مهم توجه کنید که صرفا به خاطر هزینه کمتر به هر جراح مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید.

تصاویر قبل و بعد جراحی بینی استخوانی با دکتر سلمان شاکری

 

جراحی بینی استخوانی در شیراز - دکتر سلمان شاکری

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی

  • بیمار در جلسه مشاوره ، باید انتظارات و خواسته های خود از عمل بینی استخوانی در شیراز را به طور کامل برای جراح تشریح نماید.
  • در صورت ابتلا به بیماری خاص یا حساسیت های دارویی ، باید جراح بینی شیراز را مطلع نماید.
  • آزمایش هایی که بهترین دکتر عمل بینی در شیراز دکتر شاکری تجویز می نماید را انجام دهد و نتایج آن ها را در روز عمل همراه خود داشته و در اختیار دکتر بینی شیراز قرار دهد.
  • باید حداقل از 2 هفته قبل از عمل بینی داروهایی مانند آسپرین و بروفن را مصرف نکند ، چرا که این داروها خون را رقیق نموده و ریسک خونریزی در حین عمل را افزایش می دهند.
  • به منظور پیشگیری از ایجاد اختلال در خونرسانی باید از مصرف سیگار و نیکوتین خودداری نماید.
  • بیمار باید شب قبل از جراحی بینی استخوانی در شیراز ، استحمام نماید.
  • شب قبل از عمل بیمار باید شام سبک میل نماید و به مدت 8 ساعت قبل از عمل ، از خوردن و آشامیدن خودداری کند.
  • در روز جراحی ، بیمار باید ناشتا باشد و نیم ساعت قبل از زمان تعیین شده به محل جراحی مراجعه نماید.
  • ضروری است بیمار حداقل به اتفاق یک همراه در محل جراحی حضور داشته باشد.
  • خانم ها باید در روز عمل بدون آرایش باشند.
  • آقایان در روز عمل باید با ریش و سبیل اصلاح شده به محل جراحی مراجعه نمایند.
  • بیماران باید از به همراه داشتن زیورآلات در روز عمل خودداری نمایند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

  • داروهایی که پزشک تجویز نموده را به طور مرتب و تا آخر مصرف نماید.
  • تا 48 ساعت پس از عمل جهت کاهش کبودی و تورم می توان از کمپرس سرد استفاده نمود.
  • تا چند هفته از رفتن به اماکن شلوغ باید خودداری شود.
  • از دستکاری کردن بینی باید پرهیز گردد.
  • انجام فعالیت های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین تا 6 هفته ممنوع می باشد.
  • در مواقع استراحت و خوابیدن بیمار باید به کمک دو بالش سعی کند بدن خود را بالاتر از حد معمول قرار دهد.
  • در هفته ابتدایی جراحی بینی استخوانی در شیراز ، مایعات و غذاهای نرم را در برنامه غذایی خود بگنجاند.
  • از خوردن غذاهایی که به جویدن طولانی مدت نیاز دارند ، خودداری کند.
  • جهت پیشگیری از تشدید تورم بینی مصرف نمک و سدیم را به حداقل برساند.
  • حداقل تا دو هفته از کشیدن سیگار و قرار گرفتن در مجاورت دود سیگار خودداری کند.

جراحی بینی استخوانی در شیراز - دکتر سلمان شاکری

دیگر مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

  • از فین کردن شدید ، خندیدن و صحبت کردن طولانی طی هفته اول پس از عمل اجتناب نماید.
  • هنگام عطسه کردن حتما با دهان باز این کار را انجام دهد.
  • در طول 2 تا 3 روز اول جراحی، به مدت 15 دقیقه در هر ساعت، از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • اسپلینت به مدت 1 هفته بر روی بینی شما خواهد بود، از خیس شدن آن در هنگام دوش گرفتن، خودداری کنید. آنتی بیوتیک ها، داروهای مسکن و کلیه داروهای تجویز شده توسط پزشک را طبق دستور مصرف کنید.
  • مقدار کافی مایعات مصرف کنید. مصرف آبمیوه، آب و نوشیدنی های ملایم، می تواند به رفع خشکی ناشی از نفس کشیدن از راه دهان، مفید می باشد.
  • دندان هایتان را با ملایمت با مسواک نرم تمیز کنید. سعی کنید لب بالا بیش از حد، به سمت بالا کشیده نشود.
  • در ماه اول، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید
  • بی حسی تجربه شده در نوک بینی و لب، در هفته اول بعد از جراحی بینی استخوانی در شیراز با دکتر سلمان شاکری ، رفع می شود.
  • در تمام جلسات فالوآپ پس از جراحی، طبق زمانبندی انجام شده شرکت کنید. این جلسات بمنظور کنترل پیشرفت بهبود بینی شما برگزار می شود.

لازم به ذکر است که رعایت مراقبت های بعد از عمل فرآیند بهبودی را سرعت بخشیده و در کسب نتیجه قابل قبول از جراحی بسیار اثر گذار خواهد بود.

سرگیجه و سردرد بعد از جراحی بینی استخوانی چقدر طول می کشد ؟

سرگیجه و سردرد بعد از عمل بینی به دلیل استفاده از داروی بیهوشی ، ضعف بدن ، ایجاد تغییراتی در ساختمان بینی شایع بوده و کاملا موقتی است. ممکن است سر درد در برخی افراد 5 الی 10 روز ادامه داشته باشد. معمولا این درد با استراحت کردن ، مصرف مسکن قابل کنترل بوده و تسکین پیدا می کند و نیازی به نگرانی ندارد. در صورتی که سردردهای شما با مسکن و دارو و همچنین استراحت کردن کاهش نیافت ، بهتر است این موضوع را به اطلاع پزشک خود برسانید.

  • آن دسته از افرادی که به سردردهای میگرنی دچار هستند ، می توانند با بروز درد از داروهای مخصوص خود با مشورت پزشک استفاده نمایند تا علائم و دردهای آن ها کاهش پیدا کند.
  • اگر سردردهای شما ناشی از نخوردن و یا کم خوردن غذا و ضعف بدن باشد ، باید این نکته را بدانید که تا زمانی که مواد غذایی مقوی و مفید مصرف نکنید ، سردردهای شما ادامه خواهد داشت.
  • در بسیاری از مواقع به دلیل کمبود آب بدن ممکن است فرد سردرد بعد عمل را تجربه نماید ، از این رو توصیه می شود در دوران مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی ، آب و مایعات بیشتری مصرف نمایید.

علائم و نشانه های خطرناک بعد از عمل بینی استخوانی

در صورتی که جراحی زیبایی بینی شما توسط پزشک ماهر و متخصص در این امر انجام شده باشد ، احتمال دچار شدن به عوارض این جراحی بسیار کاهش پیدا می کند. ممکن است بسیاری از بیماران بعد از انجام رینوپلاستی بینی استخوانی در شیراز ، نگرانی و ترس زیادی داشته باشند و با مشاهده هرگونه علائم و نشانه دچار اضطراب و استرس شوند. به صورت کلی برخی از عارضه های جانبی بعد از عمل طبیعی بوده و نیازی به نگرانی ندارد و در طی بازه های زمانی مشخص بهبود پیدا می کنند. اما در ادامه لیستی تهیه شده است که در صورت مواجه شدن با این علائم لازم است به پزشک مراجعه نمایید :

  1. خونریزی های شدید و مکرر
  2. احساس منگی
  3. سیاه شدن بافت بینی
  4. سرگیجه های شدید
  5. بروز عفونت

عمل بینی استخوانی تحت نظر دکتر شاکری در شیراز 

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی

اولین گامی که باید بعد از تصمیم گیری به انجام این عمل به آن دقت کنید انتخاب یک پزشک خوب جراحی بینی در شیراز همچون دکتر شاکری مناسب می باشد
در صورتی که می خواهید یک عمل بینی موفق و بدن مشکل را بگذرانید نیاز است تا تمامی توصیه های پزشک خود درباره بعد و قبل از عمل را با دقت اجرا نمایید :

  • به مدت دو هفته قبل از جراحی بینی استخوانی در شیراز مصرف داروهای مسکن مانند ایبوپوروفن را کنار بگذارید
  • به مدت دو هفته قبل از پرسه مصرف الکل و دخانیات مانند سیگار را کنار بگذارید و از آنها دوری نمایید
  • در صورتی که با مشکل یا بیماری خاصی روبرو هستید که نیاز به مصرف دارویی خاص دارد حتما قبل از پروسه و در جلسه مشاوره این موضوع را با پزشک خود به اشتراک بگذارید تا راهنمایی های لازم را از و دریافت کنید
  • حتما شب قبل از رینوپلاستی بینی استخوانی به حمام بروید ؛ زیرا تا مدتی نمی توانید استحمام نمایید
  • در هنگام انجام این عمل نیاز است تا معده فرد خالی باشد بنابراین شب قبل از پروسه شام میل کنید و تا 6 الی 8 ساعت قبل از جراحی از خوردن و یا نوشیدن به طور کامل اجتناب نمایید
  • قبل از مراجعه به محل انجام جراحی بینی استخوانی حتما تمام آزمایشات لازم مانند تست خون که توسط جراح از شما خواسته شده اند را انجام دهید و جواب و نتیجه آن را در اختیار پزشک بگذارید
  • در روز پروسه یک ساعت قبل از آغاز آن در مکان مقرر حاضر شوید تا مشکلی پیش نیاید. همچنین به خاطر داشته باشید که باید با چند نفر از اقوام و آشنایان هماهنگ نمایید تا در زمان رفت و برگشت همراه شما باشند ؛ زیرا شما به کمک و مراقبت نیاز دارید
  • جدا از آن با شخصی مورد اعتماد هماهنگ کنید تا شب بعد از جراحی را در کنار شما باشد و از شما پرستاری کند.

هزینه جراحی بینی استخوانی به چه مواردی بستگی دارد ؟

  • تخصص و تجربه جراح : جراحان با تخصص و تجربه بیشتر معمولاً هزینه بیشتری دارند.
  • سطح پیچیدگی جراحی : رینوپلاستی استخوانی ممکن است به دلیل پیچیدگی بیشتر ، هزینه بیشتری داشته باشد.
  • نوع جراحی : نوع عمل بینی استخوانی ممکن است بر اساس نیاز بیمار متفاوت باشد و هزینه آن نیز متفاوت باشد.
  • مدت زمان جراحی : مدت زمان جراحی بینی استخوانی در شیراز ممکن است بر اساس پیچیدگی جراحی و نیاز بیمار متفاوت باشد و هزینه آن نیز متفاوت باشد.
  • هزینه‌ های بیمارستان : هزینه‌ های بیمارستان شامل اتاق ، پرستاری و مراقبت ‌های پس از جراحی نیز ممکن است هزینه عمل بینی استخوانی را تحت تأثیر قرار دهد.

در کل ، هزینه جراحی بینی استخوانی در شیراز ممکن است متغیر باشد. قبل از تصمیم گیری برای عمل بینی استخوانی ، بهتر است با جراح بینی خوب در شیراز دکتر شاکری در مورد هزینه‌ های مربوط به جراحی و هزینه‌ های مرتبط با آن صحبت کنید.

چگونه بهترین جراح را برای جراحی بینی استخوانی انتخاب کنیم ؟

انتخاب بهترین جراح بینی بستگی به چندین عامل دارد. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره می ‌کنم :

  • تجربه : تجربه جراح بینی در انجام این نوع جراحی بسیار مهم است. برای انتخاب بهترین جراح بینی ، بهتر است به تجربه و تخصص جراح توجه کنید.
  • مهارت : مهارت جراح بینی در انجام این نوع جراحی بسیار مهم است. برای انتخاب بهترین جراح بینی ، بهتر است به مهارت و تخصص جراح توجه کنید.
  • مدارک تحصیلی : برای انتخاب بهترین جراح بینی ، بهتر است به مدارک تحصیلی جراح توجه کنید. جراح باید دارای مدرک تحصیلی مرتبط با جراحی بینی باشد.
  • نظرات بیماران قبلی : برای انتخاب بهترین جراح بینی ، بهتر است نظرات بیماران قبلی را در مورد جراحی بینی از جراح مورد نظر بپرسید.
  • هزینه : هزینه جراحی بینی نیز باید در نظر گرفته شود. برای انتخاب بهترین جراح بینی، بهتر است به هزینه جراحی توجه کنید.

با توجه به این عوامل ، می ‌توانید بهترین جراح بینی را برای خود انتخاب کنید. همچنین ، قبل از انجام جراحی بینی ، بهتر است با بهترین جراح رینوپلاستی شیراز دکتر شاکری مشاوره کنید و از او در مورد جزئیات جراحی و نحوه انجام آن سوال کنید.

جراحی بینی استخوانی در شیراز - دکتر شاکری

مزایای عمل بینی استخوانی در شیراز با دکتر شاکری

  • اصلاح استخوان بینی : عمل بینی استخوانی می‌ تواند به تنظیم و تغییر تراز و شکل استخوان ‌های بینی کمک کند. این به تنظیم دقیق عرض بینی ، طول استخوان ‌های بینی و شکل کلی بینی کمک می ‌کند.
  • تغییر شکل بینی بر اساس تمایلات زیبایی شناسی : برخی افراد ممکن است بخواهند شکل بینی خود را به شکلی خاص تغییر دهند تا با تمایلات زیبایی شناسانه خود هماهنگ شود. جراحی بینی استخوانی در شیراز می ‌تواند این امکان را برای این دسته از افراد فراهم کند.
  • اصلاح پل و نوک بینی: در صورتی که از شکل نوک بینی یا پل بینی خود راضی نیستید و برای اصلاح آنها به دنبال راهکاری هستید ، جراحی بینی بهترین گزینه برای حل این مشکلات است.
  • توازن دادن به اجزای صورت: بینی ، به طور قابل توجهی بر زیبایی صورت تأثیر می‌گذارد. اگر بینی کج یا نامتقارن است ، ممکن است صورت نامتقارن به نظر برسد. با جراحی بینی استخوانی می‌توان توازن بهتری در صورت ایجاد کرد.
آخرین مقالات پزشکی
اشتراک گذاری
دکتر سلمان شاکری - dr-shakeri.com
دکتر سلمان شاکری

دکتر سلمان شاکری متخصص و جراح فک و صورت ، دارای بورد تخصصی جراحی پلاستیک بینی و صورت ، با استفاده از پیشرفته ترین و بروز ترین تکنیک های جراحی بینی و انجام بیش از 8000  جراحی موفق سبب کسب رضایت مراجعین و افزایش عمل های زیبایی با عملکردی فوق العاده شده است.

نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا